Nopeasti latautuvan kotisivun pitäisi olla jokaisen liiketoiminnan ykkös-prioriteetti, kahdesta syystä. Ensimmäinen on se positiivinen vaikutus, joka nopeudella on käyttäjien vuorovaikutukseen sivuston kanssa ja vastaavasti se negatiivinen vaikutus, joka hitaasti latautuvalla sivulla on. Toinen syy on sivujen latausajan vaikutus verkkosivusi sijoitukseen Googlen kaltaisissa hakukoneissa.

Tänään tarkastelemme sivuston nopeuden vaikutusta liiketoimintaasi, ja joitain syitä hitaasti latautuviin verkkosivuihin. Lisäksi käydään läpi, mitä voit tehdä minimoidaksesi sivun latausaikoja ja saada etua nopeasti latautuvista kotisivuista.

Käyttäjien osallistuminen

Tiedät jo, että kotisivujen vierailijat eivät pidä hitaasti latautuvista sivuista. Käyttäjien osallistumisen ja sivuston nopeuden tilastot ovat kuitenkin dramaattisemmat kuin saattaisit olettaa.

Hakutulosten esittämisen eri tapojen testaamisen aikana Google huomasi, että puolen sekunnin nousu ajassa, jonka hakumoottori käytti näyttääkseen tulokset, aiheutti 20% pudotuksen liikenteen määrässä testiin osallistuneiden kesken.

Verkkokaupoille hitaat sivulataukset voivat olla vielä vakavampia. Amazonin on kerrottu huomanneen, että sadan millisekunnin viive sivujen latautumisessa saattaa johtaa 1% laskuun tuotoissa.

Tunnettujen verkkosivustojen, kuten Googlen ja Amazonin kävijöiltä saattaa löytyä myös hieman enemmän sietokykyä: ihmiset käyttävät niitä, koska arvostavat niiden tarjoamaa palvelua. Sinun sivustollasi ei ehkä ole tätä etua.

Tämä tarkoittaa sitä, että jos sivustosi ei lataudu niin nopeasti kuin se voisi, on riski, että potentiaaliset asiakkaat kääntyvät kannoillaan jo ennen kuin heillä on ollut mahdollisuus edes tutustua toimintaasi.

Vaikutus sijoitukseen hakutuloksissa

Toinen syy, jonka vuoksi sinun pitäisi välittää sivuston nopeudesta on se, että Google käyttää nykyään myös tietoja sivuston nopeudesta päätellessään, missä hakutulosten listalla sivustosi esittää.

Eli hitaasti latautuvat sivut eivät vain käännytä pois vierailijoita, vaan huonot latausajat saattavat myös estää vierailijoita löytämästä tietään sivustollesi ollenkaan.

Kaiken mahdollisen tekeminen, jotta sivustosi sijoittuisi paremmin Googlen hakutuloksissa, voi olla tehokas tapa lisätä vierailijoita ja sitä kautta myös asiakkaita ja loppukäyttäjiä. Vaikka monet mittareista, joilla Google arvioi sivustoja (esim. relevanssi, laatu ja arvovalta) saattavat vaikuttaa subjektiiviselta, sivuston nopeus on konkreettinen muuttuja, jonka parannukset ovat mitattavissa.

Mahdolliset syyt verkkosivusi hitauteen

Heikko hosting

Kotisivun ylläpidosta vastaavalla yrityksellä ja valitsemallasi palvelupaketilla voi olla valtava vaikutus suorituskykyyn.

Ennen palveluntarjoajan valitsemista, sinun täytyy olla tietoinen sen maineesta. Sinun tulee myös ymmärtää, mitä kaikkia hosting mahdollisuuksia on tarjolla, ja mikä on juuri sinun sivuillesi paras vaihtoehto.

Huonosti suunnitellut sivut

Yksi mahdollinen tekijä voi olla myös sivuston huono suunnittelu. Huonosti rakennettu sivusto voi vaikuttaa negatiivisesti sivun latautumisaikoihin. Monet muuten hyvin rakennetut, erityisesti WordPress-teemat, ovat hitaimmin latautuvien joukossa. Syynä ovat valtavat määrät toteutettavaa koodia ja tietokantapyyntöjä, joita ne tekevät jokaisella sivulatauksella. Myös WordPress-sivujesi aktiivisten lisäosien määrä ja laatu voi vaatia merkittävän veron.

Ylisuuret tiedostot

Suuret kuvat ja muut mediatiedostot voivat myös lisätä kotisivujen latautumisaikaa. Kannattaa lukea enemmän maalaisjärjestä kuvakokojen määrittämisessä WordPressissä.

Joitain hyödyllisiä työkaluja

Onneksi on olemassa työkaluja, jotka voivat auttaa sinua arvioimaan latausaikoja, tunnistamaan ongelmia ja jopa saamaan neuvoja korjaamiseen. Suositten lämpimästi seuraavia työkaluja:

Google PageSpeed Insights
Web Page Test
Pingdom
GT Metrix

Johtopäätökset

Sivuston nopeudella on todistetusti vaikutusta siihen, miten pitkään kävijät viettävät aikaa sivuillasi. Tämä puolestaan vaikuttaa siihen, kuinka tehokas sivustosi on konvertoimaan vierailijoista asiakkaita. Lisäksi hakumoottorit, kuten Google, huomioivat sivuston nopeuden arvioidessaan sivujesi sijoitusta hakutuloksissa. Molemmista syistä, sivuston nopeuden parantaminen on hyvä liike yritystoiminnallesi.

Miten se tehdään? Yleisluontoinen vastaus on varmistaa verkkosivustosi hyvä suunnittelu, välttää ylisuuria mediatiedostoja ja ostaa ylläpito / hosting sopivalta yritykseltä, oikeantyyppisellä palvelupaketilla.

WordPress nopeusoptimointia tarjoaa kotimainen WordPress –asiantuntija sekä ylläpitopalveluita tarjoava palvelu nimeltä Sitefix WordPress Ylläpito.

Kiitos lukemisesta!